wtorek, 29 marca 2016

Ocet Jabłkowy na włosy i nie tylko



Ocet Jabłkowy stosowali juz starożytni grecy i rzymianie, siegała po niego także Kleopatra.
Wszechstronne działanie zawdziecza drogocennym skladnikom m.in krzem, siarka i żelazo. Bohater dzisiejszego postu bogaty jest takze w magnez, fosfor, miedż, potas, sód oraz wapń.
Swoje własciwosci zawdziecza także witaminom A, B1, B2, B6, C, E, K, PP.

A na co działa wybawczo!?

1. Wspomaga odchudzanie poprzez ograniczenie naszego apetytu
2. Leczenie cukrzycy czyli wieksza podatnosc na insuline
3. Leczy tradzik i wypryski. Zawiera enzymy, ktore zmniejszaja wydzielanie sebum i przyspiesza gojenie niedoskonałosci. Jesli natomiast masz blizny po tradziku takze jest w stanie Ci pomoc. Działa on jak naturalny peeling enzymatyczny. Blizny potradzikowe staja soe mniej widoczne, a skora nabiera blasku.
4. Spowalnia starzenie sie komorek
5. W pewnym stopniu likwiduje cellulit
6. Zwalcza bezsenność
7. Goi oparzenia i dolegliwosci skorne. Ocet chłodzi ciało i pomaga odzyskac naturalna rownowage pH skory.
8. Przyczynia sie do niszczenia chorobotworczych drobnoustrojów bakterii, grzybow i wirusow.
9. Rozpuszcza tłuszcz, brud, kamien i osady z wody.
10. Usuwa resztki ciemnych lakierow i niweluje zółty odcień
11. Dodany do kapieli stup sprawi, ze beda one zdrowe, miekkie i czyste

12. WŁOSY :)
Tak to zdecydowanie punkt, ktory intereuje nas najbardziej!
Płukanka z octu jabłkowego  swietnie wygładza nasze włosy i nabłyszcza. Dzieki temu, że pomaga rownoważyć pH oraz domyka ich łuske. Optymalne pH włosow miesci sie w przedziale od 4,0 do 4,5. Wiele produktow, ktorych uzywamy m.in farby, preparaty do ondulacji, soda oczyszzona czy mydła maja odczyn mocno zasadowy. Zabiegi takie podnosza nasze pH poprzez rozchylaja nam sie łuski maja bardziej porowata strukture, sa matowe, puszace i bardziej podatne na łamanie i platane.
I własnie ratunkiem na to sa kwaśne płukany z octu, ktora równoważy nasze pH. Włosy po tym oczyszczaja sie z wszelkich sylikonow i kamienia, ktory sie gromadzi podczas mycia. Zwieksza on odpornosc na urazy mechaniczne poprzez to ze łuski sa domkniete i wlosy nie zahaczają sie o siebie. Dzieki obecnosci w nim siarki i krzemu jest w stanie powstrzymać wypadanie naszych włosow. Wzmacnia mieszki włosowe, poprawia nasze krążenie poprzez to wyrastaja nam nowe włosy i znacznie zdrowsze i mocniejsze poprzez lepsze ukrwienie skory naszej głowy. Natomiast na włosy suche i z rozdwajającymi sie końcówkami jest w sanie nam to spowolnic i utrzymac wieksze ilosci wod przez co takze przestaja nam sie puszyc.

Ocet jakbkowy jak wdzicie jest bardzo funkcyjny i działa znakomicie praktycznie na każdy aspekt naszego ciała. Ja najbardziej jestem zadowolona z płukanki na włosy! stały sie one lśniace juz po pierwszym zastosowaniu, sypkie nie placza sie i przede wszystkim gładkie!.

JAKI OCET WYBRAC? 

to nie ma najmniejszego znaczenia jaki, kazdy jest dobry i niezależnie od ceny.

PŁUKANKA NA WŁOSY

  na 0.5 l wody wlewamy 2/3 łyzek octu jabłkowego i mieszamy. Myjemy włosy normalnie i nakładamy odzywke badz maske spłukujemy to dokładnie nastepnie spłukujemy włosy  naszym roztworem i czekamy tak 5-10 minut a nastepnie płukujemy. woda na roztwór ma byc letnia nie za ciepła i nie za zimna. Najlepiej jakbysmy po wszystkim zostawiły nasze włosy do samodzielnego wyschniecia bez użytku suszarki. Nasze łuski maja wtedy wieksze szanse na całkowite domkniecie sie. Taka łukance robimy raz w tygodniu nie czesciej. Nawet jesli myjemy włosy raz w tygodniu tak jak ja to wtedy wykonujemy ja co mycie, nie robiemy tego co dwa tygodnie. Lecz osoby myjace co dwa, trzy dni moja swoje włosy bardziej zakwasic co moze powodować wysuszenie badz nawet spalenie włosow.

TWARDOŚĆ WODY I JEJ WPŁYW NA PROPORCJE PŁUKANKI

jak wiadomo nam ze szkoły kazdy teren jest inny i wartosci naturalne wody jak i stopnien kamienia w niej jest zroznicowany.  W jednym miejscu ilosc wapnia i chloru w wodzie jest tak powalajaca, ze dla jakiegokolwiek efektu potrzebne jest mocniejsze stezenie roztworu. Jesli mamy wode miekka to wystarcza minimalne ilosci octu. Jesli po kapieli zuważycie na kabinie prysznicowej zacieki na szj=kle badz osadzanie kamienia a skora blaga o wsmarowanie oliwki lub balsami to mozecie byc pewni, ze macie twarda wode. Radze zaczac od proporcji podanych wyzej i wrazie potrzeb lekkie zwiekszenie dawki.

EFEKTY

Efekty nie u kazdego moga byc widoczne od razu. W wiekszosci przypadkow na efekty trzeba troche poczekac i byc systematycznym. Mniejszy efekt zauwazymy takze poprzez zbyt obklejone włosy silikonami, ktorych uzywalimy przez kika lat. Takze na zbyt zniszczonych włosach, płukanka wtedy nie ma co domykac wiec efektu nie ma zadnego.







Ja jestem zadowolona! mam  nadzieje ze was w pewnym stopniu zaciekawiłąm i nie jedna z was bedzie sie cieszyc pieknymi włosami. Bo to one m.in sa najwieksza wizytówką zadbanej kobiety :)

8 komentarzy:

  1. Really interesting post...thx for sharing! xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam pojęcia, że można używać go na włosy.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wypróbuj i dawaj znać jak wrazenia :)

      Usuń
  3. Kiedys próbowalam ale na moje włosy nie podziałal :(
    Zapraszam do mnie :
    http://ninimini92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Na moich włosach działa cuda :*

    zapraszam: Olvvia.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie tez sie sprawdzil :)

    zapraszam do mnie !

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna sprawa, muszę wypróbować :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny i interesujący post ! :) <3 Musimy tego spróbować :* Obserwujemy i zapraszamy do siebie ? ^^http://agssymi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń